מפת מסלולים ונקודות מים

רצים ורצות יקרים!
השנה נהנים ממסלול מדברי יותר!

נקודות הזינוק והסיום ממוקמות בסמוך לחוף הים, על הטיילת הצפונית מול מלון קלאב הוטל, המלון הרשמי של המרתון המדברי.

מקצה מרתון 42.2 ק"מ

נקודת הזינוק ממוקמת סמוך לחוף הים, כ-150 מטר מזרחית/צפונית למלון קלאב הוטל - מלון האירוע הרשמי!
הזינוק יתחיל על כביש אספלט למשך כ-1.5 ק"מ ולאחר מכן ירידה לשטח לתוך "ארץ החרדונים".
הירידה לארץ החרדונים מהווה שינוי נוף פתאומי וכניסה למדבר השליו.

המסלול ממשיך במגמה שטוחה יחסית עד תחנת התזונה הראשונה בק"מ 3.6.
לאחר מכן תוואי המסלול משתנה שוב, נכנסים לנחל רודד - השבילים רחבים יותר, פנויים יותר, אך הקרקע אתגרית יותר שכן מכילה הרבה חצץ.
ממשיכים במגמת עלייה קלה ביותר עד כמעט ק"מ 5, שם מבצעים פנייה שמאלה בתחנת הרענון ונכנסים לשביל מעניין עם "גבעות מתגלגלות", מהן ניתן לצפות לכיוון העיר ומפרץ הים האדום. מגיעים לתחנת הרענון בק"מ 7.3 ושוב מחליפים "נופים ומשטחי ריצה" לתוואי קשוח יותר ולעתים משובש במגמת עלייה. לפתע השביל נפתח למראה ארץ רחבה ונכנסים לשביל המוביל לתחנת הרענון המרכזית (צומת הX היא מפגש של נחל רודד עם ציר הנפט ועין נטפים) כמעט בק"מ 10.

פונים דרומה לכיון עין נטפים ומתחילים ריצה בתוך הערוץ. תוואי הדרך הנו לרוב שביל עם אבני חצץ קטנות, לעתים "חול מאבנים" המקשה על הריצה.  תחנת הרענון הבאה בק"מ 12.5 . המשך ריצה בערוץ ההולך ונעשה צר (אך הנופים הופכים מרהיבים יותר) עד לנקודת הפרסה בערך בק"מ 14.
חזרה לתחנת  הרענון שעכשיו נמצאת בק"מ 15.3 והנאה מריצה בנוף משכר, עד ליציאה מהערוץ חזרה לתחנה המרכזית (צומת הX) בק"מ 18.

המשך המסלול בכיון מערב ושוב חווים שינוי נוף רציני, עם כניסה להרים, נקודת שיא הגובה כמעט בק"מ 21, שם ממוקמת תחנת הרענון הבאה.
המשך ריצה במגמת ירידה - שימו לב נדרשת לרב ריצה טכנית, לעתים עם שבילים נוחים -  עד לנקודת הרענון הבאה בק"מ 24.

המשך הריצה בקטע מישורי עד לנחל עמרם וירידה וכניסה "לציר הנפט" בנקודת הרענון בק"מ 27.
ציר הנפט מהווה דרך ישרה ומתגלגלת (עוברים בדרך עוד תחנת רענון בק"מ 30 ) עד לק"מ 32 שבו חוזרים לתחנה המרכזית (צומת הX).

פונים מזרחה לדרך בירידה מתמשכת, במגמה כללית מזרחית , במסלול שונה מההלוך לכיוון תחנת הרענון אשר בק"מ 34.5, ממשיכים מזרחה במגמת ירידה לתחנת הרענון הבאה בק"מ 36.5 , אחריה עוברים דרך בריכות המלח לתוך פארק הצפרות , מבצעים סט פניות עד לדרך מישורית וחולית יחסית. נקודת הרענון הבאה בק"מ 38.5 . ממשיכים ישר עד לקו החוף. לאחר מכן מבצעים פנייה מערבה לכיון הטיילת.

2 הקילומטרים האחרונים יהיו בריצה על הטיילת הצפונית, מכיוון מזרח למערב, עד לנקודת הסיום ומעבר בשער הסיום הממוקם על הטיילת מול מלון קלאב הוטל, בסמוך ל "ניין ביץ". בשער עוברים ממערב למזרח.

תחנה מספרמרחק בק"ממיםאיזוטוניג'לפרי תמר / בננה

קישור לקובץ gpx מרתון:

מקצה חצי מרתון 21.1 ק"מ

הירידה לארץ החרדונים מהווה שינוי נוף פתאומי וכניסה למדבר השליו.

המסלול ממשיך במגמה שטוחה יחסית עד תחנת התזונה הראשונה בק"מ 3.6.

ממשיכים במגמת עלייה קלה ביותר עד כמעט ק"מ 5, שם מבצעים ממשיכים ישר בתחנת הרענון, ממשיכים כ- 2.5 ק"מ ונכנסים לשביל המוביל לתחנת הרענון המרכזית  (צומת הX היא מפגש של נחל רודד עם ציר הנפט ועין נטפים) הנמצאת בק"מ 7.5.

פונים דרומה לכיון עין נטפים ומתחילים ריצה בתוך הערוץ. תוואי הדרך הנו לרוב שביל עם אבני חצץ קטנות, לעתים "חול מאבנים" המקשה על הריצה.  מגיעים לנקודת הפרסה בק"מ 9.1 (+תחנת מים) וחוזרים לתחנה המרכזית (צומת הX) בק"מ 11.

פונים מזרחה לדרך בירידה מתמשכת, במגמה כללית מזרחית , במסלול זהה להלוך לכיוון תחנת הרענון אשר בק"מ 13.4, ממשיכים מזרחה במגמת ירידה לתחנת הרענון הבאה בק"מ 15.1 , אחריה עוברים דרך בריכות המלח לתוך פארק הצפרות , מבצעים סט פניות עד לדרך מישורית וחולית יחסית. נקודת הרענון הבאה בק"מ 17 . ממשיכים ישר עד לקו החוף. לאחר מכן מבצעים פנייה מערבה לכיון הטיילת. עם תחנת רענון נוספת בק"מ 19.4

תחנה מספרמרחק בק"ממיםאיזוטוני

קישור לקובץ gpx חצי מרתון:

מקצה 10 ק"מ

הירידה לארץ החרדונים מהווה שינוי נוף פתאומי וכניסה למדבר השליו.

המסלול ממשיך במגמה שטוחה יחסית עד תחנת התזונה הראשונה בק"מ 3.6, שם גם תבצעו את פניית הפרסה חזרה לכיון דרום.

עוברים דרך בריכות המלח לתוך פארק הצפרות , מבצעים סט פניות עד לדרך מישורית וחולית יחסית. נקודת הרענון הבאה בק"מ 5.8 . ממשיכים ישר עד לקו החוף. לאחר מכן מבצעים פנייה מערבה לכיון הטיילת. עם תחנת רענון בק"מ 8.2.

תחנה מספרמרחק בק"ממים
24.7X
37.2X

קישור להורדת קובץ GPX מסלול 10 ק"מ:

מקצה 5 ק"מ

מהזינוק הממוקם על הטיילת 150 מ' מזרחית למלון קלאב הוטל ועד לק"מ ה-2.2 די מישורי, במגמה צפונית, וביום של רוח צפונית חזקה קיים קושי מסוים, בנקודת ה-2.2 ק"מ/הפרסה מסתובבים חזרה באותה דרך, מבצעים הקפה של מלון הרודס ומסיימים בשער הסיום הממוקם על טיילת מלון קלאב הוטל.