רגע לפני הזינוק…

רגע לפני הזינוק למרתון המדברי באילת

שנייה אחת לפני שאתם עומדים על קו הזינוק, זה בדיוק הזמן להירגע רגע אחרי כל העבודה הקשה והאימונים שלכם בחודשים האחרונים, ולחשוב קצת איך למקסם את ההצלחה שלכם במרוץ.

 

 

בואו רגע נתחיל עם החלק הפשוט ביותר, להכיר את המסלול שאתם הולכים לרוץ בו.

רובנו אוהבים לבוא מוכנים, פחות אוהבים הפתעות, זה בדיוק השלב לפתוח את מפת המרוץ ולשים לב למספר נקודות חשובות שיוכלו לעזור לכם לתכנן את הריצה ברמה גופנית (נקודות מים ) וברמה המנטלית (עלייה). שימו לב לטופוגרפית המסלול, היכן ממוקמות העליות המשמעותיות יותר במרוץ, היכן ממקומות הירידות, ככה תוכלו להיערך מבחינת קצב  בעלייה ובירידה .

נקודות מים ומזון, נקודות מים חשובות מכמה סיבות. אחת, אם אתם מאלו שחייבים לשתות כל שני קילומטרים ונקודות המים ממוקמות כל 4 ק"מ, תיקחו את זה בחשבון ואולי תחליטו להביא עמכם תיק מים בנוסף. ג'לים, אם אתם לוקחים ג'ל בקילומטר ה -8 אבל המים ממוקמים בקילומטר ה-7 או ה-9, תהיו ערוכים לכך, אולי תחליטו לקחת את הג'ל מוקדם יותר (מאוחר יותר לא כדאי ).

נקודות אנרגיה מזון. נקודות אנרגיה ומזון הן דבר מבורך אבל אל תסמכו על נקודות אלו כמקור אנרגיה היחיד שלכם, תביאו איתכם את הג'לים או המזון שהתרגלתם לקחת באימונים. נקודות המזון הן בנוסף או למקרה הצורך , למקרה ופתאום אתם מרגישים שחסרה לכם אנרגיה בגוף וזה מה שזמין באותו הרגע.

מה הטמפרטורה בחוץ? שבועיים לפני מרוץ אנחנו נוהגים  להתחבר  לאפליקציית מזג אוויר ובודקים כל שעתיים את הטמפרטורה ומתפללים שלא ניפול על יום חם או יום ממש קר.

אז בואו אגלה לכם שני סודות: אחד, אנחנו לא יכולים לשנות את מזג האוויר רק לקבל אותו באהבה . אנחנו בהחלט יכולים להתכונן כראוי לקראת חום או קור (טוב.. כמה כבר קר אצלנו בארץ).

אז תתכוננו. מספיק להסתכל שבוע לפני על הטמפרטורה. אם חם מידיי (מקווה מאוד שלא), תזכרו שאתם צריכים לשתות מעבר לכמות השתייה הרגילה שלכם, החל ממספר ימים לפני המרוץ.
לדאוג לבגדים קצרים ואולי לשנות את הקצב אליו התכוננתם בהתחלה (תהיו מבוגר אחראי של עצמכם).

אם קר מידיי, להתלבש כראוי, להביא עליכם עוד שכבה שתוכלו לזרוק בדרך (שיטת הבצל) ולגבי מים... מה הקשר? אתם צריכים לשתות .

תדאגו ללבוש ביום המרוץ את אותם הבגדים שכבר רצתם איתם בעבר, לנעול נעלים שכבר עברו קילומטרז על הרגליים שלכם ולקחת את המזון שאתם מכירים.

או במשפט אחד פשוט : אל תעשו שום דבר חדש ביום המרוץ.

והדבר האחרון, קחו לרגע נשימה, תתרווחו על הספה, תסתכלו על האימונים שלכם לאורך התקופה הזו, תחייכו ותגידו לעצמכם: "בהחלט, אנחנו מוכנים".

מיכל רגואן - הכנה למרוץבהצלחה!

מיכל רג'ואן

MOVE

Tags: , ,

שיווק באינטרנט - Wisy / בניית אתרים בוורדפרס – x-Press