מרתון מדברי אילת
 desertrun 2017 logo

מפת מסלולים וגבהים

סיפור דרך למקצה מרתון מדברי אילת

מהזינוק ועד לק"מ ה-4.5 מישור, במגמה צפונית, וביום של רוח צפונית חזקה קיים קושי מסוים.

מהק"מ 4.5 ועד לק"מ ה-6.5 טיפוס מתון, לאורך נחל רודד ובנקודת המים שפוגשים פונים שמאלה בשביל המאופיין בעליות מתגלגלות ודי נוח לריצה עד לנקודת המים הבאה (כ-2 ק"מ) ומשם ההמשך במגמה כללית עולה ובשביל די נוח עד לנקודת הצומת מרכזית (רודד-נטפים) בק"מ ה-11.

בצומת זו פנייה שמאלה וריצה במגמת עלייה, בערוץ נחל נטפים, למרחק של 3.5 ק"מ עד לנקודת "הפרסה" בעומק הנחל כשבחלק נכבד מהעלייה חול עמוק המקשה על הריצה (מסומן באדום במפה).

מנקודת "הפרסה" חזרה לנקודת הצומת המרכזית, באותה דרך, ובה פונים שמאלה וממשיכים במעלה הערוץ עד לנקודה הגבוהה במסלול (286 מ'), הנמצאת בק"מ ה-21, בחלק מהעלייה חול עמוק (מסומן באדום במפה).

מהק"מ ה-21 ועד לק"מ ה- 24 ירידה מתמשכת, במגמה צפונית, לגובה של 150 מ'.

קטע מעבר מישורי של 2.5 ק"מ מנחל שחורת לנחל עמרם וירידה מזרחה לציר הנפט לגובה של 106 מ' (הק"מ ה- 28) ומכאן דרומה על ציר הנפט בדרך המאופיינת בגבעות מתגלגלות ובמגמת עלייה מתונה עד לצומת המרכזית (הק"מ ה-32.8,
גובה 176 מ').

מכאן ירידה מתמשכת, במגמה כללית מזרחית, לפארק הצפרות (הק"מ ה- 37.5, גובה 20 מ') וביציאה מפארק הצפרות נותרו עוד כ-4.2 ק"מ, במישור, להקפת מלון הרודס ומעבר בשער הסיום הממוקם על טיילת מלון הרודס, דרכו עוברים ממערב למזרח.

הערה: חשוב לשים לב לכך ששער הזינוק ממוקם 150 מ' מזרחית (לכיוון ירדן) משער הסיום הממוקם על טיילת מלון הרודס, לכל המקצים.

טבלת תחנות ריענון לאורך המסלול:

36.9

39.4

סיפור דרך למקצה חצי מרתון מדברי אילת

מהזינוק ועד לק"מ ה-4.5 מישור, במגמה צפונית, וביום של רוח צפונית חזקה קיים קושי מסוים, כניסה וחציית פארק הצפרות, ומהק"מ ה-4.5 דרך "ארץ החרדונים" ועד לק"מ ה-6.5 טיפוס מתון, לאורך נחל רודד ובנקודת המים שפוגשים פונים שמאלה בשביל המאופיין בעליות מתגלגלות ודי נוח לריצה עד לנקודת המים הבאה (כ-2 ק"מ) ומשם ההמשך במגמה כללית עולה, בעליות מתגלגלות, ובשביל די נוח עד לנקודת הצומת מרכזית (רודד-נטפים) בק"מ ה-11.

בצומת זו ממשיכים ישר עוד 200 מ' במגמת עלייה לנקודת הפרסה (גובה 186 מ') וחזרה כל הדרך בירידה בתוך נחל רודד, במגמה כללית מזרחית, לפארק הצפרות (הק"מ ה- 17, גובה 20 מ') וביציאה מפארק הצפרות נותרו עוד כ-4 ק"מ, במישור, להקפת מלון הרודס ומעבר בשער הסיום הממוקם על טיילת מלון הרודס, דרכו עוברים ממערב למזרח.

טבלת תחנון ריענון לאורך המסלול:

איזוטוני

4.7

6.5

8.5

15.8

18.3

סיפור דרך למקצה 10 ק"מ במרוץ המדברי באילת

מהזינוק ועד לק"מ ה-4.2 די מישורי, במגמה צפונית, וביום של רוח צפונית חזקה קיים קושי מסוים, עד לפרק הצפרות (גובה 20 מ'), חציית פארק הצפרות וביציאה מתחילה עלייה קטנה, דרך "ארץ החרדונים" עד לנקודת הפרסה (גובה 40 מ'), בה מסתובבים חזרה באותה דרך, מבצעים הקפה של מלון הרודס ומסיימים בשער הסיום הממוקם על טיילת מלון הרודס.

טבלת תחנות ריענון לאורך המסלול:

4.7

7.2

סיפור דרך למקצה 5 ק"מ ריצה במרוץ המדברי באילת

מהזינוק ועד לק"מ ה-2.2 די מישורי, במגמה צפונית, וביום של רוח צפונית חזקה קיים קושי מסוים, בנקודת ה-2.2 ק"מ/הפרסה מסתובבים חזרה באותה דרך, מבצעים הקפה של מלון הרודס ומסיימים בשער הסיום הממוקם על טיילת מלון הרודס.